سوژه دات آی آر

۹ نکته موثر برای همکاری موفق خلاقانه در پروژه طراحی

تیم موفق و خلاق طراحی

مسیر همکاری موفق در پروژه طراحی

در این مقاله، آنچه شما را برای به دست آوردن بیشترین بهره از پروژه های طراحی به صورت اشتراکی و تیمی یاری می رساند، را مورد بررسی قرار داده ایم.

 

تقریباً هر اثر خلاقانه – خواه یک تبلیغ تلویزیونی، پروژه جانبی یا نقاشی دیواری باشد – به نوعی همکاری خلاقانه نیاز دارد. اما کار کردن در کنار سایر خلاقیت ها چیزی غیر از پیروی از یک راهنمای سبک طراحی دقیق است . این گفته قدیمی که دو فکر از یک فکر بهتر است، می تواند بهترین مفهوم خود را در کار های خلاقانه نشان دهد. اما در این بین مسائل دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود مشکلاتی در این مسیر پیش آید.

در پروژه های

تیم موفق و خلاق طراحی

مسیر رشد پروژه های خلاقانه

بنابراین چه چیزی باعث ایجاد یک همکاری موفق می شود؟ چگونه می توانید روابطی مناسب که مورد نظر شماست، ایجاد کنید؟ چگونه می توانید برای در پروژه طراحی، شریکی را انتخاب کنید که بهترین حالات را در شما و بالعکس ایجاد کند؟ آیا یک فرمول واحد یا ویژگی های خاصی که باید به آن توجه کنید وجود دارد؟ یا آیا این صرفاً حالتی از حالات کلی ماست؟

برای فهمیدن ، ما با خلاقان پیشرو در سراسر جهان در مورد برخی پروژه های خلاقانه صحبت کردیم. و اسرار یک همکاری موفق را در این فرآیند کشف کردیم.

۱٫از مهارت های خود در تکمیل یکدیگر بهره ببرید.

بهترین همکاران ما تنها مهارت های مکمل ندارند، بلکه آنها درپی بهترین کردن کل تیم هستند. به عنوان مثال می گوییم علی باعث می شود من بهتر شوم و بیشتر در کارم پیشرفت کنم. بنابراین حضور علی در یک تیم می تواند ثمرات زیادی برای همکارانش شده و همراه بودن با او در یک پروژه واقعا نعمت است.

۲٫ از اختلاف زمانی به نفع خود استفاده کنید!

جان فورس ، بنیانگذار Non-Format، توضیح می دهد: “زمانی که ما تمایل داریم که یک پروژه را شروع کنیم، یا وظایف را تقسیم کنیم، متوجه می شویم برخی از پروژه ها به مهارت های خاصی نیاز دارند. در این مواقع شاهد این خواهیم بود که یکی از همکارانمان برای اجرای آن از ما مناسبتر است .

مثلا در پروژه های دور کاری یا فریلنسری، یکی از اعضای ما با فاصله ۴۰۰۰ مایل و منطقه زمانی متفاوت با ما، در طول روز کار می کنند و سپس آن را تحویل می دهد تا توسط دیگری ادامه یابد. فورز می گوید: “ما هرگز از شروع روز جدید خسته نمی شویم و نمی بینیم که پیشرفت واقعی یک شبه انجام شده است.”

۳٫ رقابت را فراموش کنید

مانند بسیاری از همکاری ها ، بخش مهمی از موفقیت ، احترام متقابل و روحیه غیر رقابتی است. “هر کاری که ما با هم انجام می دهیم کار موفقی است و نه صرفا خود ما. اگر یکی از همکاران ما بخواهد به صورت انفرادی و با شرایط رقابتی با دیگر همکاران به فعالیت خود ادامه دهد، می تواند کار تیکمی را هدر ساخته و مسیر پروژه را به بیراهه تغییر داده است.
در پروژه های موفق تیم ما همواره باید به صورت یکنواخت و مداوم در راه توسعه و پیشرفت قرار گیرد، نه اینکه فقط از موضع خودمان و به صورت انفرادی به موضوع پروژه بیاندیشیم و گام برداریم.

۴٫ در مرحله خلق مفهوم اثر توافق کنید!

تیم موفق باید به مرحله “ایده یابی و طوفان مغزی” اهمیت دهد. به این معنی که هرگونه اختلاف نظر در اوایل کار اتفاق افتد و از آن در جهت بهبود ایده استفاده شود و در کل مسیر دیگر اختلاف نظر جدی وجود نداشته باشد. “شاید یک سرنخ موفقیت این باشد که همه ما دوست داریم قبل و در حین اجرای یک پروژه طراحی زمان زیادی را صرف مفاهیم و ایده ها کنیم، اما به این نکته هم توجه داشته باشیم که نتیجه کار صرفاً بر اساس سبک طراحی صورت نمی گیرد. فکر طراحی به همان اندازه مهم است.

۵٫ از ترک پروژه ها نترسید

اگر فکر می کنیم که کار آن طور که باید پیش نمی رود، حتی اگر مدت زمان زیادی طول بکشد، ما نباید از آن به راحتی بگذریم. آزمون و خطا در طراحی، همیشه ما را در معرض احتمال شکست قرار می دهد ، بنابراین باید عادت کنیم گاهی اوقات کاری را که انجام می دهیم که ممکن است به نتیجه نرسد.

۶٫ مدیریت خرد نکنید

سوژین بوزلی به عنوان یک مدیر هنری آزاد ، همواره آماده است تا هنرمندان را راهنمایی کند ، نه اینکه مشکلات را برای آنها حل کند. او می گوید: “وقتی اسکچ هایی دریافت می کنم که واضح و مشخص نیستند، من سعی می کنم به آن طوری فکر کنم که چرا کار نمی کند؟ نه اینکه چگونه آن را اصلاح کنم. من با هنرمند همکاری می کنم تا مفهوم مورد نظر از دیدگاه منحصر به فرد آنها خارج شود.”

۷٫ اهداف خود را بخاطر بسپارید!

شاید سالها طول بکشد تا منظور اثر هنری شما درک شود ولی به یاد بیاورید که شما و مشتریانتان هنگام مذاکره در مورد اختلافات ، اهداف یکسانی را به اشتراک می گذارید.

۸٫ فقط به آوای تلفن اعتماد نکنید

آلیس گاس، مدیر توسعه کسب و کار در طراحی پل می گوید: “جلسات چهره به چهره بسیار مهم است، معمولاً جلسات ما با همکاران، حتی نیم ساعت به صورت حضوری، بسیار بیشتر از آنچه در تلفن انجام می دهیم، اثر بخش و مفید خواهد بود.”

۹٫ کار را به طور مداوم به اشتراک بگذارید

تام شارپ می گوید: “کار را در حال پیشرفت و ایده های فوق العاده را به اشتراک بگذارید. در مواردی که دید شما نسبت به پروژه شخصی و تحت مالکیت خاصی نیست، یا صرفا کانسپتی را طراحی می کنید، حتما آن را به اشتراک بگذارید و از نظرات سایر تیم ها و متخصصین بهره مند شوید.

اغلب احساس می کنند این کار باعث از دست دادن مالکیت آن پروژه توسط طراح می شود ولی باید بدانیم گاهی اوقات همین نمونه پروژه ها و کار های انجام شده است که مشتریان جدید را به سمت ما هدایت می کند.

مدیر سایت

علیرضا موذن | سرپرست طراحی رابط کاربری و تحلیلگر UX | طراح و مشاور پروژه های گرافیک و موشن گرافیک | نویسنده، مترجم و محقق حوزه UI و UX

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
دیدگاه‌ها

<?php theme_insert_js( HEAD_CONTENT ); ?>